Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil kinderen vanaf 10 jaar aansporen tot creatief schrijven. Zelfs zonder begeleiding van volwassenen. De makers omkaderen de schrijfoefeningen door een centraal verhaal dat zich afspeelt op en rond het Pennenplein. Binnen de structuur van kern- en nevenverhalen worden de lezers uitgedaagd door prikkelende en creatieve schrijfopdrachten: postkaarten, een krantenartikel, een poster, menukaarten, een dialoog aan de kassa in de supermarkt, flapteksten van boeken, een boekrecensie ... Het verhaal zelf is niet meer dan een goede kapstok voor de opdrachten die speels geformuleerd worden. De meeste opdrachten worden ook gevolgd door een fijne opstart, wat de schrijfdrempel verlaagt en de -motivatie zeker ten goede komt.
Didactics of primary education --- schrijven --- creatief schrijven
Choose an application
Dit boek helpt je bij het schrijven van je scriptie. Het helpt de typische scriptieproblemen te signaleren en te verduidelijken en er een goede, structurele aanpak voor te vinden. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan het gebruik van internet als hulpmiddel bij het voorbereiden en schrijven van je scriptie
Scripties. --- eindwerken schrijven --- Didactics --- Science --- 001.81 --- scripties --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Scripties --- Scriptie
Choose an application
De auteur was cursist bij Leerpunt Gent-Meetjesland-Leieland: In zijn boek schrijft hij zijn levensverhaal neer. Het verhaal maakt duidelijk wat de mogelijke oorzaken en gevolgen zijn van laaggeletterdheid in het dagelijks leven. Het gaat over de pijnpunten die hij ervoer, maar het gaat ook en vooral over hoop en over oplossingen. Het is een levensverhaal met een happy end! De auteur hoopt dat hij met dit boek het taboe rond laaggeletterdheid kan doorbreken en de lezers kan aanmoedigen, elk op hun eigen manier, om meer aandacht te hebben voor dit probleem
Alfabetisering --- Schrijven --- Volwasseneneducatie --- Basiseducatie --- Geletterdheid --- Vanderhaeghen, Jan --- Basiseducatie. --- Geletterdheid. --- Vanderhaeghen, Jan. --- Literature --- Dutch literature
Choose an application
In 4 boekjes met telkens 10 fonkelfrisse opdrachten worden niet enkel teksten geschreven, maar wordt ook nagedacht over 10 verschillende tekstsoorten.De introductie van elke tekstsoort gebeurt aan de hand van een voorbeeldtekstje waaruit de typische kenmerken van de tekstsoort worden gedistilleerd. Daarna volgen een (creatieve, originele) opdracht, ruimte om die opdracht uit te werken én plaats voor feedback en herwerking.Dat alles met concrete tips en trucs van de schrijvers (die zich voor de gelegenheid helemaal verdiept hebben in het huidige leerplan Schrijven én het nieuwe leerplan Taalbeschouwing.)
PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Teksten --- Schrijven --- Creatief schrijven --- Nederlands --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Tekst --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Met het boek 'Steek je kleuterklas... in een nieuwe jas! doorloop je véle tientallen kleuterklassen van de peuters tot de oudste kleuters. Je krijgt er een selectie van voorbeelden van good-practice onder ogen aan de hand van meer dan 900 foto's. Elke foto wordt didactisch becommentarieerd en verrijkt met suggesties. Dat roept bij iedere kleuterleid(st)er ideeën op om de eigen klasinrichting met haalbare middelen te variëren en te verrijken doorheen het jaar. Woord en beeld zijn voorzien voor zowat alles wat de kleuterklaswerking betreft, gaande van het algemeen klasbeeld tot de inrichting van de verschillende speelwerkplekken, met aandacht voor kalenders en borden evenals de visualisering van tijdsaspecten in hun ruime context. Initiatie in het lezen, schrijven en in de wiskunde behoren tot de basisopdracht in elke kleuterklas, hieraan wordt een specifiek hoofdstuk gewijd uiteraard met fotomateriaal als basis voor verrijkende suggesties en creatieve ideeën.
Scholen ; inrichting. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- klasinrichting --- hoekenwerk --- intercultureel onderwijs --- klassen --- schoolinrichting --- speelwerkhoeken --- tijdbegrip --- 458.2 --- klasklimaat --- kleuters --- 471.4 --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Klasinrichting --- Klassfeer --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Tijdsbesef --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Ontluikend lezen --- Ontluikend schrijven --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Klasinrichting ; kleuteronderwijs --- 471.9 --- Didactiek --- Klasinrichting: kleuterschool --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2019 --- klaslokalen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- Natuur
Choose an application
Dat taalontwikkeling belangrijk is in de kleuterklas, dat staat vast. Een goed ontwikkeld taalbewustzijn is onontbeerlijk voor een kleuter, als voorbereiding naar het eerste leerjaar. Kleutertaal bevat 16 uitgewerkte projecten om rond dit taalbewustzijn te werken in de derde kleuterklas. Als leerkracht ben je vrij om je keuze te maken: niet alleen in het aanbod van de projecten, maar zeker ook in de mate van uitwerking. Niet alle klassen, leerkrachten en kleuters zijn immers hetzelfde en elke situatie vereist zijn eigen aanpak. De projecten zijn opgebouwd vanuit een motiverende startsituatie: een gegeven dat de kleuters enorm prikkelt om talig aan de slag te gaan. Ze komen in de klas en er is iets gebeurd. Hoe kunnen ze helpen om dat probleem op te lossen. Op die manier komt de motivatie en de mogelijke oplossing vanuit de kleuters zelf wat meteen resulteert in een grotere betrokkenheid en inzet. Bij elk project horen een aantal zwart/wit kopieerbladen die terug te vinden zijn in de map en een groot aanbod aan kleurkopieerbladen. Deze laatste zijn makkelijk te downloaden via Knooppunt, het online leerplatform voor het onderwijs. Bij elk project zijn originele versjes voorzien die er perfect bij aansluiten. Deze zijn terug te vinden op de klassikale cd die hoort bij de map. De luistercd, die bedoeld is voor individueel aanbod voor de kleuters, bevat dan weer een schat aan luistertaken waarmee de kleuter zelfstandig aan de slag kan. Originele liedjes zorgen bovendien voor een grote betrokkenheid bij het thema. Kleutertaal biedt naast deze uitgewerkte projecten heel wat originele ideëen voor talige momenten in de kleuterklas. Een aantal activiteiten maken een vast onderdeel uit van het klasgebeuren terwijl je andere als leerkracht perfect kan inzetten wanneer je nog een aantal minuutjes over hebt.
Taal --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- taalspelletjes --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of languages --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- kleutertaal --- 471.41 --- didactiek --- taalopvoeding --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- kleuters --- taalvaardigheid --- voorbereidend schrijven --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend schrijven ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Kleuteronderwijs --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de talen --- Taalopvoeding --- Didactiek --- 5-jarigen --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- 5-jarige --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Communicatieprofessionals bij de overheid, banken, verzekeraars, zorginstellingen en op tal van andere plekken schakelen over van taalniveau C1 naar taalniveau B1. Dat doen ze omdat teksten op niveau B1 voor iedereen begrijpelijk zijn. In dit boek lees je alles wat je over B1 moet weten, wat B1 is en hoe je B1 schrijft. Het boek bevat talloze verhalen uit de praktijk. Over de problemen van onbegrijpelijke taal C1 en over de kracht van B1. Taalniveau B1 staat tot nu toe vooral bekend als eenvoudig Nederlands. Sommige mensen noemen het jip-en-janneketaal. B1 zou taal voor dummy's zijn. Dit boek rekent met die gedachte af. B1 is naast begrijpelijk vooral concreet en nauwkeurig. Daarom is het zeer geschikt voor communicatie tussen professionals.
Stilistics --- Dutch language --- B1 (taalniveau) --- Taal --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- Taalgebruik --- Nederlands --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit nieuwe en heel leuke kwartetspel helpt jonge kinderen die leren lezen. Door de woordjes eerst te 'hakken' (letters spellen) en daarna weer te 'plakken' (het hele woord lezen), oefenen de spelertjes het leren lezen. Je kunt dit spel op verschillende niveaus spelen en het oefenen kan alleen of met vriendjes samen.Bron: https://scalaleukerleren.nl/taal/educatieve-spelletjes-over-taal/warrige-woorden/
Lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Lezen --- Zelfsturend leren --- Basisonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Woordenschat --- Schrijven --- Spel --- Nederlands --- Didactics of languages --- Orthography --- Grammar
Choose an application
‘Goed oefenen maar’, hoort een kind vaak als het lezen moeilijk gaat. Maar oefenen met lezen heeft weinig zin als de oorzaak van de achterstand niet bekend is. Een leesachterstand kan verschillende oorzaken hebben. Met dit praktische boek kun je als ouder zelf met je kind aan de slag. In het tienstappenplan wordt beschreven wat je van dag tot dag kunt doen zodat het lezen van je kind vooruitgaat. De eerste weken ligt de nadruk op tweehandige oefeningen en luister- en geheugenoefeningen. Daarna gaat je kind de letters maken van klei. De speciale leesbladen maken het stappenplan compleet. Samen met je kind ga je ontdekken dat lezen ook leuk kan zijn.
Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- 464 --- Dyslexie --- 113407.jpg --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Lezen --- Leesproblemen --- Begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel --- School management
Choose an application
Aap leest een boek. Kleine ezel wil weten wat aap vasthoudt. Hij stelt allerlei vragen, zoals: kun je erop kauwen? Kun je het op je hoofd zetten? Kun je er mee e-mailen? Aap luistert geduldig en legt dan uit wat het is: een boek. En je kunt het lezen. Waarop aap en ezel samen gezellig beginnen lezen in het boekje...
American literature --- boeken (themawoord fictie) --- lezen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Boeken --- Lezen --- Peuterboeken --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Prentenboeken --- Boek --- Peuterboek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie --- Dutch literature
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|